08 November 2010

eDcoustic - ...~~Menjadi Diriku~~...

assalamualaikum...
semoga hari-hari kita tidak pernah lekang dari kerja-kerja berfaedah & bermanfaat...

Menjadi Diriku
Munsyid: eDcoustic
http://liriknasyid.com

Tak seperti bintang di langit
Tak seperti indah pelangi
Kerna diriku bukanlah mereka
Ku apa adanya

Dan wajahku memang begini
Sikapku jelas tak sempurna
Ku akui ku bukanlah mereka
Ku apa adanya

Menjadi diriku
Dengan segala kekurangan
Menjadi diriku
Atas kelebihanku

Terimalah aku
Seperti apa adanya
Aku hanya insan biasa
Ku pun tak sempurna

Tetap ku bangga
Atas apa yang ku punya
Setiap waktu ku nikmati
Anugerah hidup yang ku miliki


kenapa pilih 'menjadi diriku' sebagai title blog nie...???!!!
disandarkan kepada diri saya sendiri, title ini hits the nail's head dengan kondisi saya sendiri...


"fahmi, please change your language, we cannot understand what u said..."


"attitude anda tidak bersesuaian dengan jawatan yang disandang.."


mungkin banyak khilaf & perbezaan pendapat tentang nasihat2 tersebut, namun kondisi semua orang berbeza-beza.. mgkin ada yang sesuai untuk si A tapi x sesuai untuk si B. bila diri kita diberi nasihat, akhlak yang terbaek sepatutnya kita tunjuk adalah dengan BERLAPANG DADA...


teguran a.k.a. nasihat yang kita terima menunjukkan bahawa si pemberi nasihat sangat 'concern' tentang diri kita... apa-apa yang ada pada kita, menjadi tilikan mereka & mereka akan membetulkan bengkang-bengkok pada diri kita... kebaikan yang kita peroleh menjadi 'income' untuk diri kita sendiri melainkan kita melenting, tak suka & marah bila diberi nasihat... yang 2, hangpa pikiaq sendiri la apa yang tak kena dengan diri hangpa...




'i am what i am".
teringat saya kepada ayat ini yang diberi oleh seorang sahabat saya pada suatu masa dulu... yes!!!!!!!!! kita adalah diri kita...

"do not pretend to be someone else, just be yourself"...

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...