09 November 2010

derma darah (9/11)



"dik, dah makan? tngah hari nie?"
"dah, tapi pagi xdi ah..." kata saya
"pkul brape?", tnye kak 2 lagi.
"lbih kurang pkul 10, 10.30 gitu"
sampuk seorang kakak lagi, "adik kena pegi lunch dlu, lps 2 datang smula"
selesai timbang berat, aku 'dihalau'...

aduhhhh... (aku dh breakfast xdi, malas nk pegi lunch sbb awal lagi)
trpaksa la pegi makan semata-mata untuk derma darah...

lepas 15 minit, aku datang smula kat AMF untuk sambung prosedur derma darah... kawan aku yg datang bsama dah stat bagi darah kat beg...

smlm (lps pkul 12mlm dah), aku dapat mesej dari kawan...
"g drma darah ari nie... nk x?"
aku balas, "boleh jah"...
"pagi @ petey?"
"lps zhur la, pagi ado kls"

sampai d AMF, aku tunggu kawan aku yang laen pulak untuk mnjadi teman mnderma darah... sesampainya dia, terus kami pergi smbung prosedur derma darah..

apa yang aku PELIK nye, seorang KAKAK yang jaga kaunter untuk cek borang2 & tekanan darah selepas kaunter timbang berat 2, dia x pakai alas tangan semasa berurusan dengan BROTHERS... ape kesss???!!!! mgkin dibolehkan tapi seelok-eloknya jagalah jgk... kalau dengan sisters xda pa la kan...
(terkejut tengok blood pressure sendiri...adoooiiiii)


by the way, alhamdulillah tak berlaku apa-apa yang tak diingini sepanjang derma darah sulu & sekarang...

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...