17 January 2011

Nak Mintak Rehat???!!!

Sapo Xse Berehat???!!!!
alangkah indahnya hidup kalau dapat berehat kan... 
belajar 1 sem selama 14 mggu, lepas 2 dapat cuti, cuti = rehat dari belajar d kampus... 
selepas penat bekerja, bos bagi cuti, rehat juga kan... 
berehat selepas bermain, sangat nikmat dirasakan masa i2 kan...

kata seorang kawan aku,
"bleh x kalau nk mintk berehat sekejap?"
tanyaku, "kenapa?"
"meeting x habis2, xde masa untuk aku studi & buat kerja aku..", katanya
"ikut mu lah, panda mikir blako 2 gak... bkpo x mitok brhenti slalu...?" aku brtanya
...DIAM SERIBU BAHASA...

eiii.. "layak kah kita mintak rehat???" sebelum persoalan 2, tanya dulu, "kenapa perlu rehat?"
"apa yg kau faham tentang rehat?"
"kalau x rehat, tapi kurangkan kerja... x boleh ker?"

persoalan besar nya: " LAYAK KAH KITA MINTAK REHAT?"
x mahu buat kerja2 baek buat sementara waktu...
nak tengok org laen buat kerja Islam...



Mereka berkata: "Hai Musa, kami sekali-sekali tidak akan memasukinya selama-lamanya, selagi mereka ada di dalamnya, karena itu pergilah kamu bersama Tuhanmu, dan berperanglah kamu berdua, sesungguhnya kami hanya duduk menanti di sini saja." (al-Maidah, 5:24)

Wahai pejuang.. Saat dirimu diuji bila badai perjuangan melanda.
Adakalanya kau kuat kerana kau yakin ALLAH di sisi
Tapi satu masa bila semangat kau pergi, walau bergoncang jiwa ragamu...
Jangan kau lari dari medan ini.
Biarkan ALLAH terus memegang hatimu...
Memandu langkahmu..
Membentuk dirimu menjadi pejuang sejati...
Tidak mahukah kamu???!!!


p/s: x malu kah anda duhai en. fahmi mat zin... jangan pernah terlintas di fikiran untuk mintak rehat yer.. NEVER EVER DO THAT...

8 ulasan:

srikandi ISLAM said...

ana ado seorang shbt..presiden rakan masjid UTP waktu itu

bz po gapo..electrical engineering pulok..kos plg rama fail..

tp dy dpt 3.49..sket lg nk dean's list tu

bile ditanya..katanya " ana tido bila ana tertido "..

sume tu atah kito benanyo..sume ore ado maso 24 jam blako..

ore lain buleh,.mengapa tidak kita?

fahmi said...

kemah2...

'tido hanya sebab tertido'....

kalu ambo gk, tido kerana paksa diri tido...

pakat sseke mato blako, sbb nk qodo studi...

JANGE TIDO selagi mata x jeng kreng...

fairuspeng said...

kalau minta berehat untuk berkhalwat denganNYA.. boleh tak?

fahmi said...

knape prlu mtk brehat dlu, bru nk khlwt dgnNya... ? hehehe

srikandi ISLAM said...

1. tido sebab paksa diri tido

2.jange tido slagi mato xjeng kreng

eh kontra tu

fahmi said...

pkso diri tido kalu tyme2 free...

dkt2 exam bru nyo ssekke mato a.k.a jange tido slagi xjeng kreng...

ore laen nak nak maso tok tido, duk studi...

srikandi ISLAM said...

erm..jolo doh

kalu ekjeng gak..semangat perwira..hang tuah hang jebat hang lekir hang hang hang sume ado
xtido pun xpo..
last minute punye pasal

tapi gak kalu dop ekjeng gak.....erm sambung sdri lah

fahmi said...

demo sep studi skmo xpo la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...