25 January 2011

Menang & Kalah

salam ceria dalam duka...
Sports and Martial Arts Carnival (SMAC) d UIAPJ...
pesta sukan ini antara department kos2 yg ada di CFS PJ & NILAI-->MEDCY, ENGENIUS, PRESSS, LAWS, IRK, IDEA, BAR, BENS, ECONS, HS & INTECHSS...
best jer tengok org duk bermaen bola sepak, bola tampar, bola keranjang, takraw dan free fight... hahaha
ada lagi game laen, malas nak sebut... huhuhu


best jgk maen volleyball & takraw nie... jadi wakil MEDCY, dapat la bagi sumbangan cket2...

ada satu kali 2, kawan aku bagi killer Q ktku, "KENAPA JOIN SMAC?" aku jwb spontan, "sajer, suka2... dapat gk hilangkan stress dengan cara bersukan.. 'aku x macam mu'..." hehehe..


aku puji laa semangat mereka yg maen dengan bsungguh-sungguh untuk mendapatkan pingat untuk society masing2 (kalau la buat kerja laen pn sama semangat mcm nie kan bagus duhai encik fahmi mat zin, hehehe)...


xde la aku gaduh @ pukul orang @ 'katok' refferee @ 'lempar botol'...baek kan... hahaha

KEPUTUSAN:
MEDCY:
-tempat ke-3 keseluruhan... ok la 2...
-JOHAN 'Fair Play'... mkne nye atlet mereka baek2 jer sume xde gaduh dsbnya (tmasuk aku).. hahahaha




i) VOLLEYBALL (perak)

>>>sediaaaa!!! bola datang...



>>>sapo la nie...


>>>doa sbelum stat maen...



>>>sume nak tnjuk no. jersi...



>>>teammates aku... bagus diorg nie (kecuali aku)...



>>>team yg kalahkan kami d final...




ii) TAKRAW (emas)... aku x maen pun, 1st yr yg maen..

>>>bersama manager... terbaek la kamu 4org (x tmasuk aku)...



>>>medcy : emas, engenius: perak...



iii) TUG OF WAR... (tersingkir awal lg daaa)... aku jadi 'atlet terjun', kutip tepi jalan jer...

>>>maen tug of war!!! yeahhhh...



>>> buat cheers jgk ke... bajet r doe...







>>>1 EMAS & 1 PERAK.... huhuhu



>>>pandang depan medal...






MENANG & KALAH adat pertandingan daa... menang @ kalah sekali x semestinya untuk selama2nya... kebangkitan diri itu menjadi penentu utk kali yg akan datang... "jatuh sekali, terus bangun menapak kukuh agar langkahan seterusnya lebih berhati2 & terarah"... Usaha (latihan) sudah dibuat, keputusannya bukan d tangan kita... DIA berkuasa hingga di saat nk menang dh pn, msih diberi kekalahan kpd kita... hakikatnya, usaha kita sudah memenuhi sunnatullah, akan tetapi ma'rifatullah bukan dalam 'tangan' kita....

p/s: pemantapan ukhuwwah d samping brsukan... bagus jgk lagu nie.. laen kali pakat2 maen, x perlu tnggu pesta sukan, tournament dan laen2 utk bersukan... 'kita' kena sehat tubuh badan utk buat 'kerja yg lama' lg nie... i like bersukan very much becoz it can release my stress...

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...