06 April 2011

Cuba sebut, "Cukup"...

hahaha

apa jenis tajuk nie???!!!

macam nak ajar orang ABC jer kan...

aaa... memang pun

aku nak ajar diri aku & kawan2ku supaya sentiasa ingat perkataan "CUKUP"...

kenapa pulak???!!!

manusia nie spesis yg x puas dengan apa yg diorg ade...

dah ade Proton Wira, nak ambik Vellfire... 
wowww!!!!

dah ada EX5, nak tukar 'Ninja'...
perthhhh!!!!!!!





limaza a.k.a why???

becoz xpernah rasa cukup ngan apa yg ade...

kalau mampu sekalipun, usah dibazirkan wang anda...

kalau x mampu??? berpada-padalah dgn apa yg anda sudah miliki..



Dan Dia telah memberikan kepadamu (keperluanmu) dari segala apa yang kamu mohonkan kepadanya. Dan jika kamu menghitung nikmat Allah, tidaklah dapat kamu menghinggakannya. Sesungguhnya manusia itu, sangat dzalim dan sangat mengingkari (nikmat Allah).
(surah Ibrahim, 14:34)


kadang-kadang, kita berdoa kepada ALLAH swt
supaya dia beri kt kita kesehatan
tiba-tiba, kita jatuh sakit...
kita mntk jgk supaya diberi kesenangan & kelapangan
tapi kita dapat susah & sebuk...
kenapa??!!!!



ALLAH swt tahu apa yg terbaek utk hambaNya...
dia tahu sehat kita itu akan melalaikan kita mgkin
dia tahu sebuknya kita akan mengingatkan kita kepadaNya
boleh jadi,kesehatan yg kita ada digunakan utk wat maksiat 
boleh jadi masa kita senang, kita x ingat nk tunaikan kewajipan kpdNya...
konklusinya, DIA Yang Maha Tahu....
kita hanya hamba



dalam buku LA TAHZAN oleh DR. 'AIDH B. 'ABDULLAH AL-QARNI
ada disebut tentang bersyukur dengan tajuknya
"Merenunglah & Bersyukurlah"
-nikmat ALLAH swt nie meliputi dari hujung rambut hingga ke bawah kedua telapak kaki
-adakah berjalan dengan dua kaki itu perkara biasa, padahal ramai yg xde kaki
-kalau ada org nak tukar mata kita dengan emas sebesar bukit Uhud, nak ke???
-tukar tangan yg 2 belah dgn permata & berlian, nak ke???
-BERSYUKURLAH @ CUKUPLAH!!!!!



Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan?
(surah Ar-Rahman, 55:13)






p/s: pakat2 menguasai ilmu syukur d samping ilmu ikhlas...

2 ulasan:

♥ qyla ♥ said...

kejar dunia sampai bile2 punn tak abes :)

fahmi said...

dunia bkn sgala2nya... jgn tggl terus...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...