02 February 2011

Kerna Kita adalah 'Aku' (Part 5)

salam semuanya... semoga sehat2 sahaja...
aku nk sambung cerekarama...
antara aku & 'dia'...
semakin jauh selepas ini daaa...
makin hepi la pulak...
adesss
kisah yg nie baek punyer, hanya mereka yg terlibat shaja yg tahu...
hahaha

ditakdirkan oleh ALLAH swt, aku diberi 1 jawatan dalam Academic Based Society (ABS)..
MEDCY la mudah katanya...
di awal sem 1 2009/2010 ari 2...
tapi sekarang da pencen okey...

di awal sem 2 2009/2010, MEDCY nak redecorate die punye board...
(baru nak baiki, da berkulat da yg taon lepas punyer.. ish3)
nak letak list committes skali ngan nama & gambar...
so, ada sorang mamat (si S la katakan) nie sebuk nak ambik gambar aku...
aku pulak sebuk ngan kelas (padahal xnak bagi gambar)...

1 hari tu, kelas aku baru bermula pkul 4 & akan abes pkul 6...
si S nie sebuk cari aku utk ambik gmbr...


berlakulah mesej-memesej antara kami:

"fahmi, ko ktner? aku nk ambik gmbr ko untuk board MEDCY", katanya si S
"aku dalam kelas nie, baru stat.. lambat lagi nak abes..."
"eh, aku nak ambik gmbr ko... yg laen sume da ada.. tinggal ko sorang", kan da kena marah
"xkan aku nk ponteng kot...", jawab aku
"eh, 'kawan' kau mane? aku ambik gmbr dia je la"
"jap, aku tnye die..."



aku mesej kpd 'dia':

"hang ade kls ke?", tnya aku
"xdok doh, pkul 4 abih...naper gok?", 'dia' jawab
"phni hang g mayang sejid, ade org nk ambik gmbor hang", kata aku
"naper plok nk ambik gmbor aku?"
"ade bdk MEDCY nk ambik gmbor aku benornye, tp aku ade kls nie... bereh deh?"
"malah base aku..."
"owoh, kejap jer boh, bukan lame ngat pn", aku counter balik...
"ho... mu kabo ke die ah, aku tnggu"....
"nati aku wi no tepong mu ke die, die kontek mu ah phni", aku menutup prbicaraan
hehehe... yesssssss aku menang atas hujah yg mantap...
(aku senyum sorang2 dlm kelas... kawan sebelah aku bertanya kenapa... mind ur own bisnes doe)

kembali brmesej ngan si S:

"oittt, nanti ko kontek ngan die... die p msjid asar nnti.. nie no tepon die.... XXX-XXXXXXX"
"okeh, cantekk", si S...
(dalam hati aku: harap2 dia xgtw org laen psl gmbor nie...)

selepas beberapa ketika, aku mesej si S semula:
"ko jmpe x ngn dia?", aku tanya
"da jmpa... da ambik gmbr die pn", mesej si S...
(knape mcm hepi jer mamat nie...???!!!!)


dah naek line up baru & telah berakhir 'zaman pemerintahan' aku dalam society trsebut...
TAPI!!!!
dalam diam, aku tengok gmbr itu masih dilekatkan lagi d board itu... kenape??!!!!!
aku pun pelik jgk, xkan nak aku jd komiti lg kot...

gambar 'aku' dengan nama aku kt bwhnya...

p/s: gmbr pn bleh brkongsi... kd matrik, ic, lesen mmndu lebih2 lagi ler... tapi, ada jgk bnda yg xleh kgsi.. hehehe... aku da sruh buang gmbr 2, tapi xde pn volunteer utk buang... kang aku p buang sdiri baru taw...!!!

4 ulasan:

faiqah rosli said...

ore xleh cam ko mu ngn 'mu' tu?aku bleh jah rsnyo
hahhaaa

fahmi mat zin said...

xthu la buleh cam ko dok...

aku malah ccaro, bia sep2 dio ttuka ttakir abih ah....

they are not told until they find it themselves...

hanifk91 said...

koya bleh jh tuh

fahmi mat zin said...

biarkan mereka doe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...