11 May 2011

Kembara Suka-suki (4th & 5th day)


4th day

alhamdulillah...
pagi yg indah tp sdikit 'muram'
sbb Al-Qassam dah kena balik ke PJ
dia ada kelas plak (last classs for this sem)
aku 'hambat' dia balik
mjur ada Irsyad yg baek hati stuju nk hntr dia ke UIAPJ
hahaha

sedang semua pghuni bilik nie 'collapse',
sorg senior d UIA Gmbak ajak kuar p cari hadiah utk his mom
alang2 xde keje baek terima je pelawaan 2 kannn...
naek bas terus ke Pasar Seni from Gombak...
hehehe

lps dah jmpa kedai cenderahati & siap mmbuat tempahan,
pergi plak ke Times Square smntara mnuggu tmpahan 2 siap
dua plan xbrjaya dilaksanakan d TS
sbb mgmbil kira wktu mgrib, isyak & nk pulang ke Gmbak plak
kalau ada kesempatan laen kali la KOT...
hahaha
(hok tahu gapo dio, jnge oyak kokre laen 2... huhuhu)

smpai kt stsen LRT Gmbak, kami ambik teksi utk ke UIA
dkt pintu pagar, pkgad nk tngok jgk kad matrik
aku tnjuk yg 'dia' punye
'dicuri' smsa 'dia' 'collapse'
hahaha
(prkara baik 2, jgn tiru)


tamat 4th day dgn keletihan bjalan kaki
seakan-akan kaki ini merayu utk brhenti g 'derak'
huhuhu


5th  day

ari nie bru nk g UIAPJ utk 'ambik' trnskrip
officially, aku bkn bdk PJ dah sbb pakgad bagi pas pelawat ktku
ditemani Wafiyut yg rajin & suka jalan2
hahaha

smpai jer, trus ke libry mnuggu Al-Qassam setelkan prmintaan aku yg cket 2
ari selasa = pasar malam sblh UIAPJ
pergi jgk ngn Kindaichi al-Helmi & Syahim An
(aku kena blagak tetamu la kali nie)

sblh malam nnti, ada match KEL vs N9
tetiba, Al-Qassam nk join tngok bola
tp aku nk p tngok d Gmbak
"aku join skali laa... kelas aku da abes da sem nie", kata Al-Qassam
"erk... bia betul.. exam dkt dah nie... klau nk pegi, kna bwk buku"
hahaha

lps pasar malam, terus pulang ke Gombak
18 stesen LRT utk d tmpuh oleh 3org (aku, wafiyut & al-Qassam)
smbil mmbawa mkn utk mereka yg 'tempah' ('dia' & the gang)
msuk ke UIA Gmbak dgn teksi & aku ulang prkara baik 2
tunjuk kad matrik 'dia' jgk...
hahaha

lps solat isyak, kami ke kafe Zubair utk 'berentap' bola sepak
result: KEL 0-0 N9..
xde sape2 yg 'layak' di 'boooooo'
al-Qassam hepi pelik mlm nie, entah knape...hahaha
sbb dia hebat sngt kan, nk maen ngn aku yg buat2 reti jer
mane la trcapai aku nk lawan
(anda tahu pe benda aku ckp al-Qassam)
hihihi

brakhir dgn GEMBIRA & SUKA HATI sgt

p/s: ambo cari teman jgk utk jalan2, xg sore... buke tkut tp utk SAFETY... hahaha

5 ulasan:

srikandi ISLAM said...

SAFETY..haha

fahmi mat zin said...

safety laa.. tkut abih bateri plok nset..

srikandi ISLAM said...

ye la..utamakan keselamatan..derak2 jugok..jange lupo dunio sudaa..haha

fahmi mat zin said...

derak 2 tndo ingt ko dunio doh 2... huhu

fahmi mat zin said...

hmmm. ye la 2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...