20 March 2011

Jangan Patah Semangat!!!


Manusia sifatnya lemah

Allah swt jua yang Maha Kuat

Tiada yg lain selainNya



Nikmat yg DIA bagi, alhamdulillah...

Kalau ujian mendatang, usah cepat patah semangat...

Tidak DIA bebankan hambaNya melainkan atas kemampuan

Ujian itu penghapus dosa,

peneguh iman,

hanya hamba yang terpilih dapat merasainya...

bertuahlah kita andai kita yg ditimpa ujian kerna kita adalah 'The Chosen One'
(hohoho... mcm dpt jadi 'Otromen 7' plak)


tidak berjayanya kita hari ini

membuka jalan alternatif baru untuk kejayaan pada esok hari

lupakan 'result' lama

hidupkan semangat belajar yg baru dlm diri kita

terus hayunkan buku, jangan surut langkah

terus gerakkan pena, jangan henti menulis

terus top-up usaha, jangan rebah di tengah jalan

yeaaaahhhhhhhhh!!!!!!! anda boleh...




di masa orang lain gembira, jangan kamu berasa sedih...

ketika orang laen duk makan, jangan pula anda berlapar...

di masa orang lain tidur, bahagilah antara masa tidur & studi anda sebijaknya...

jangan ulang kesilapan dulu, kesilapan yg memberi gurisan di hati...



sedarlah bahawa anda sekarang sedang diuji...

jangan undur yer, teruskan lagi

hanya minta maaf yg dapat aku ucap

walaupun aku tahu memberi maaf tidak semudah memintanya
(sob3x)



result sem II 2010/2011 dah keluar kan

lupakan yg 'kurang enak'

aku tahu mereka mampu & akan lebih bersemangat lepas nie

usah fikir nak senang sokmo

kata kawan aku, "nok sene msuk tadika"

walau sesusah mana pn, i believe dat u can do it...


Bukannya kegagalan menimpa kita... sebaliknya kita sedang mengecapi cebisan dari kemenangan yang masih belum 'cukup pantas' untuk kita...




p/s: ditujukan khas kepada 'dia'... sapo 2???!!! xboleh 'state' nama dia kt sini, nnti ramai yg p tnya dia plak... kamu tahu aku tujukan nie untukmu... dinukil KHAS...!!!

12 ulasan:

srikandi ISLAM said...

kegagalan hari ini untuk kemenangan hari esok!

faiqah rosli said...

yeaaa aku pun boleh :D
pndai mu buat ayat

fahmi said...

sI: kegagalan brpunca kurngnya prsiapan diri...

faeqoh: BERANGEEENNNNN... aiii, x abih2 lg duk 'puji' ayat aku... nk gapo gak 2... huhuhu

srikandi ISLAM said...

semo ore kurang persiapan kot kalu nok kiro..

fahmi said...

semo ore kurang prsiapan???!!!

mgkin jgk bgitu...

1) ada org yg dpt result xbrapo comey tp xsedih sbb dia sudah usaha sehabis baik

2) ad ore dpt result xcomey jgk tapi sedih walhal usaha nya kurang dri org laen...

srikandi ISLAM said...

" a winner is juz an ex-loser who gets mad!! "

Allah akan bagi kejayaan tu..keno yakin..cumonyo lambat bangat jah bezonyo

fahmi said...

that's right...

kejayaan xsmstinya segera (hari ini)... boleh jadi besok, lusa @ bila2 masa saja...

Al-Qassam said...

orang itu...
pastinya bersyukur mmpunyai teman seperti dirimu...
wajib kesyukuran atas dia sbb dikurniakan kwn seperti mu..
pasti dia bsyukur skali punyai teman yg mnjd wasilah kpd 'sakinah' dia..
aku doakan teman mu itu tidak akan melepaskan ikatan persahabatan ini walau terpaksa menggigit tali persahabatan ini dengan gigi geraham skalipon...
ya Allah,
kekalkan dan perkukuhkanlah ikatan persahabatan 2 org ini smoga persahabatan mereka di jalan Mu ini mndpt keredhaan Mu...
ameen...

fahmi said...

al Qassam: pstinya aku juga wajib brsyukur ada teman yg tak pernah kenal erti putus asa, yg sentiasa tabah & cekal mcm dia... kadang2 aku p cri dia utk hilangkn stress dgn brckp2, brbual2, brmaen2 dsbnya wlpn dia x mnyedarinya... tapi aku kesal krna aku xbuat pape utk dirinya dulu.. entah bila aku akn jmpa dia lagi.. sob3

Al-Qassam said...

kwn kau tu,,,
bila kau berduka,bila kau stress,bila kau marah,bila kau gembira,sgalanye pon crilah dia..mungkin dia akan cuba buat yg terbaik untuk bersama2 kongsi...

doakan dia dan kau terus istiqamah di jalan yg sdg korg lalui nie.,.
jika dipisahkan dgn 2 cabang jalan pon,mungkin je korg akan dpt jumpe kat mne2 persimpangan...

Al-Qassam said...

trus je crik die,,
kalau kau stress pon,dia bukan suke..
baik kau lepas kat die je,,,kongsi sme2...

doakan kau dan dia istiqamah di jalan yang tgh lalui nie,,,kalau di simpang cabang tu korg berpisah pon,mesti akan jumpe jugak di pertengahan jalan...slagi matlamat yg nk dcpai oleh korg msih sme..
insyaAllah akan berjumpe..hehe

fahmi said...

al qassam: moga2 dia dpt apa yg tbaek utk dirinya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...